העדות של ח"כ ועקנין: "הבת שלי מקופחת בעבודה כי היא חרדית" • האזינו

דוד לזר No Comments on העדות של ח"כ ועקנין: "הבת שלי מקופחת בעבודה כי היא חרדית" • האזינו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נושא אפליית העובדות החרדיות לא יורד מסדר היום, הבוקר (רביעי) ב'מדברים אקטואליה ב'קול חי' סיפר ח"כ יצחק ועקנין מש"ס על עדות אישית שהביא בכנסת מביתו שמקופחת בשכר רק אודות לזה שהיא חרדית.

"לפני שלושה שבועות הגשתי שאילתה לפני שר הכלכלה ריה דרעי על ענין הקיפוח בשכר לנשים חרדיות, ומישהו ניסה לומר שזה לא נכון ושאין קיפוח – אז קמתי וסיפרתי על ביתי".

"הבת שלי למדה מחשבים בסמינר אופקים, היא כיום עובדת בהייטק בחברה לפיתוח אמצעי לחימה, יש שם את האגף החרדי שעובדות בו מספר בנות, והנה – השכר שמשלמים לה הוא 5,600 ₪, בעוד שהמקבילה שלה החילונית שהיא פחות ממנה בכישורים ובהתמחות מקבלת 8,800 ₪".

ועקנין סיפר כי "הטענה הרשמית שלהם לקיפוח הוא: 'מכוון שאנחנו צריכים להעסיק אתכם החרדיות במסגרת מיוחדת – אז זה עולה לנו כסף".

כמו"כ הרחיב ח"כ ועקנין וסיפר כי "יש לי חבר שעובד באחת מחברות ראיית החשבון מהגדולות בארץ – הם הקימו את האגף החרדי בבני ברק ויש שם עשרות חרדיות שעובדות, כיום – הם פתחו עוד אגף בקרית ספר וחבר שלי אומר לי כי הוא מעולם לא ראה מוסר עבודה גבוה כמו שקיים אצל העובדות החרדיות".

"אין מציאות של מוסר עבודה כמו שיש לחרדיות, הציון הגבוה בכל החברה הוא באגפים החרדים. הוא מספר לי שבת שרוצה לקום ולחלק למשל את פרשת המן – היא מבקשת רשות, כמו"כ בשביל להרים טלפון – מבקשים שם רשות", סיפר ועקנין.

לדבריו של ועקנין, "תוך 3 חודשים מהיום אני בטוח שאתם תראו שינוי רציני בכל מה שקשור לאפליית העובדות החרדיות", אמר והבטיח, "זה יהיה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים".

האזינו לראיון המלא:

 



0 תגובות